Visuell profil.
La oss bygge en sterk merkevare - som varer!
Har du noen gang tenkt over hvor like alle Hennes og Mauritz-butikker er, uansett hvor du er i verden?
Grunnen er at H&M har en tydelig visuell identitet som skinner gjennom i alt de gjør - både digitalt og på trykk. Alle markedskampanjer, reklamefilmer, butikker, innholdsproduksjon & kataloger har det samme visuelle uttrykket - med samme fonter, farger, bildebruk og væremåte. På denne måten har H&M bygd en solid, helhetlig og troverdig merkevare som varer.
Det å bygge merkevare handler om mer enn bare lekkert design; det skal føles riktig, skape tillit og tiltrekke de rette kundene. Denne tjenesten passer perfekt for bedrifter i oppstartsfasen eller bedrifter som trenger en frisk start. Her får du alt du trenger for å utvikle din egen merkevare.
PRIS & TIDSHORISONT ↓
Fra 19.000,- eks mva. Opptil 6 uker.
Hva får jeg egentlig?
-
Vi kartlegger deres behov, og gjør en analyse av målgruppe, marked og konkurrenter. Hvilke sosiale kanaler bør dere være på, hvor bør dere legge inn støtet og hva skal dere dele?
La meg hjelpe dere med å legge en strategi for mervarebygging og markedsføring av bedriften fremover!
-
3 ulike varianter av logoen, noe som gjør den fleksibel og brukervennlig. En primærlogo som brukes så ofte som mulig, et ikon som brukes som profilbilde i sosiale medier og et favikon som brukes på nettsiden.
-
Faste fargekoder og skrifttyper som brukes konsekvent for et tydelig visuelt uttrykk og for å gi merkevaren høy gjenkjennelsesfaktor.
Både farger og skrifttyper velges ut i fra hva som passer bedriftens målgruppe, bransje og verdier.
Alt brukes konsekvent i markedsføring for å gi et godt førsteinntrykk, skape troverdighet og for å være gjenkjennelig for kunder.
-
Få tilpasset grafikk til bedriften basert på deres behov. Noen ønsker seg ikoner til sosiale medier og nettside, mens andre ønsker seg grafiske mønster til ulike presentasjoner og PDF’er.
-
Alt av strategi, grafikk, fonter, fargepalett og logovarianter settes i system og samles i en flott playbook for deres bedrift.
I playbooken vil du også finne retningslinjer for bruk av den visuelle profilen i markedsføring.
En skreddersydd og gjennomført visuell profil er vesentlig for å kommunisere tydelig og konsekvent i alle kanaler. Det handler om å gi et godt førsteinntrykk, om å skape troverdighet og om å være gjenkjennelig for kundene dine.
Du vil motta en Playbook i PDF-format hvor du finner en oversikt over bedriftens nye visuelle profil. Den gir deg en innføring i hvordan den visuelle profilen bør brukes for å opprettholde en tydelig profil i din markedsføring - både digitalt og print. Alt som produseres eies av deg og kan brukes fritt.
Hvordan jobber vi?
-
Første steg i alle nye prosjekter er en digital kaffe hvor blir kjent og sammen fyller ut et kartleggingsskjema. Her får jeg et godt inntrykk av dine behov og ønsker for den visuelle profilen.
Du signerer kontrakt, og jeg inviterer deg inn i din personlige kundeportal. Det er her inne det skjer!
-
Du mottar en PDF som tar utgangspunkt i kartleggingsskjemaet, dine ønsker og behov, dagens marked, bedriftens verdier og visjon og annen relevant informasjon.
Jeg utformer et konsept som passer deg, din bransje og din målgruppe. Her deles moodboards, fargepaletter, inspirasjonsbilder og første utkast til logo.
-
Du mottar en PDF med logoforslag basert på dine tanker rundt konseptet som ble utviklet i første fase.
-
Du mottar en PDF med nye utkast basert på tilbakemeldingen du ga på revisjon 01. Nå er det viktig at vi begynner å nærme oss noe, da neste steg er overlevering. Her kan det være fint å ta et nytt digitalt møte for å samkjøre oss og være trygge på at vi beveger oss i samme retning.
-
Vi er nå ferdige med designprosessen og jeg ferdigstiller din visuelle profil. Du får oversendt en Playbook med føringer for hvordan du skal bruke den nye visuelle profilen din i markedsføring, samt alle logofiler, fonter, fargepalett & grafiske elementer.
Noen tidligere prosjekter ⤵